4 augustus 2008

Terug in Hanoi

Twee dagen geleden zijn we terug neergestreken in Hanoi. Gisteren zijn we dan ook aan het veldwerk begonnen. (Jaja, we zijn hier wel degelijk niet alleen maar op vakantie :-) ) We hebben de hele dag op een vissersbootje op de Red River gezeten om een overzicht te krijgen van de stad rond de rivier. Het was heel leuk en ook nuttig, maar het was wel heel warm. We hebben er dan ook alledrie een rood velletje aan overgehouden, de ene al iets meer dan de andere. Daarna zijn we uitgenodigd om bij Vietnamezen thuis te gaan eten. Het was best grappig aangezien ze geen Engels konden, maar het was eigenlijk heel gezellig.
Ondertussen is ook Thang hier in het huis beland, hij is de zoon van mijn "moeke". Hij woont al elf jaar in Parijs en gedraagt zich bijgevolg als een echte Parisien, inclusief een kopje koffie aan zijn hand vastgelijmd. Hij heeft me gisteren per scooter "Hanoi by night" laten zien (ja mama, ja papa, ik droeg een helm) en het was superleuk.
Vandaag zijn we voor onze thesis een eilandje in de rivier gaan bekijken en het was vooral warm. Gelukkig was ik net voor de stortbui thuis waar ik werd verwelkomd door mijn moeke met fruit en mais. Ze heeft zo die typische grootoudertrekjes om je te overladen met eten. Maar voorlopig krijg ik haar nog niet uitgelegd dat ik geen twee maiskolven als vieruurtje aankan.

Ik hou jullie op de hoogte van meer van dat fraais!

xxxi

Geen opmerkingen: